tisdag, mars 03, 2009

Vackert med vitt - även om man längtar till våren


Jag tog lite bilder av trädgården i vinterskrud från sovrumsförnstret på ovanvåningen idag - jag tycker alltid att man ser bättre och mer av helheten ovanifrån! Dessutom så döljer snön många av mina skräphögar, kvarglömda krukor och en del problemområden som jag ska försöka rätta till så småningom. Får väl se hur det blir med det när jag börjar jobba heltid från slutet av mars... Det är mitt lilla växthus på 8,3 kvm nere till höger i bild... Snart blir det sprängfullt igen! Än så länge trängs chilepeppar, tomater, pelargonsticklingar och en masssa brokiga frösådder inne på fönsterbrädan, under extraljus.

För att inte reta de som inte vill ha fler bilder på snö nu så lägger jag upp några fler våriga bilder från Ulriksdal med (bilderna är från i fredags)... Den här fina buketten har Maria gjort till trädgårdscaféet!

Visst silar ljuset fint genom Streptocarpusarna? Jag har aldrig haft en sådan i hela mitt liv - för mig har de varit 'tantblommor' (ledsen, Rickard!) före pelargoner (som jag samlat på själv väldigt många år), men nu börjar jag bli omvänd! De blommar verkligen otroligt länge och rikligt - det får kanske bli en (eller 2) sådan(a) som följer med hem i helgen?

2 kommentarer:

Soldanella sa...

Oh så härligt..

Brukar handla Ulriksdals kornettblommor, speciellt deras nya färgvariander.. Underbart. Annars, vill tvinga snödropparna ur marken!!

//S

Mias Trädgård sa...

Kan bara hålla med dej - jag vill ha vår! Måste nog åka till Rum och Trädgårds på Kista-mässan idag och kolla läget och få en föraning om våren! Jag kommer att hålla koll på din blogg med, Soldanella! :) Mia