torsdag, juni 16, 2011

Då var det färdigt - testar att lägga in video!

Här är Johan i farten och tar bort en gammal granstubbe mitt i frontrabatten, bland etablerade växter - lite nervöst var det kanske, men det gick jättebra! :)








Himla snabbt och smidigt! 2 timmar bara för alla 6 stubbar! Skulle tagit mig mååånga timmar för hand! Inte vart det några större skador heller, som ni ser! Här ovan var det mitt i en etablerad rabatt med rosor, pioner, buxbom, ormhassel och julrosor, bland all ogräs-oregano! 3 (!) kvistar av buxbomen klipptes lite, och den ska ju ändå beskäras nu, så det gör inget! :) Nu har jag planterat en Magnolia (Soulangeana-gruppen) i gropen! För ni trodde väl inte att det skulle bli tomt? Bilder kommer senare, för det är en livräddad magnolia, som bladen precis börjat återhämta sig på... men det kommer att bli fint!

Det här är allt som är kvar av monster-björk-stubben, lite kvar av ena rotbenet vid lekstugan, men det går bort när jag får hem grävare! Det ska jag jobba på i kväll!


Nu till ritbordet! :) Mia

2 kommentarer:

Gela sa...

Men vad intressant att få se på riktigt!!! Ha en fin fin kväll/Gela

Mias Trädgård sa...

Halloj, Gela! Jamen, visst var det? Kanske inte världens bästa kvalitet, men ändå! :) Mia