onsdag, september 14, 2011

Award

Jag har fått en award av Mari på bloggen Blomkronan! TACK!
Det värmde verkligen så här i höstrusket!
Tanken med Awards är, vad jag förstår, att man ska välja ut 5 bloggar man tycker mycket om - det blir svårt att begränsa sig här - och berätta lite om sig själv via de fem frågor som ingår.

1. Varför började du blogga?
Jag började skriva den som en trädgårdsdagbok i januari 2006 för att komma ihåg vad jag gjort och när jag gjorde det i trädgården och att hålla reda på alla mina sådder.

2. Vilka bloggar följer du?
D
et är mest trädgårdsbloggar och mycket med rätt hett innehåll, då jag är såld på chilepeppar! :)

3 Favorit färger?
Alla färger är vackra i rätt sammanhang, så det blir svårt! Så här på hösten kan jag vara väldigt förjtust i klara färger, som gult, rött och orange i kombination med lite murrigare bruna toner - och alltid svart.


4 Favorit film?
Det finns många, men jag gillar komedier och de får gärna ha trädgårdstema, så 'Allt om min buske' blir klart nominerad! :)

5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?


Japanska trädgårdar drömmer jag om och så har jag inte varit och tittat på de fantastiska trädgårdarna i Italien!

Nu till det riktigt svåra, då - mina 5 awards av de bloggar jag gillar mest att läsa och som har under 100 följare (om man nu kan se det) går till (i bokstavsordning sorterat på bloggnamn):

Patrik med bloggen Chilepeppar - för att du hela tiden hittar nya, knasiga sorter, som jag bara måste odla jag med!

Mats med bloggen Chiles in Stockholm - för att du är den fantastiska inspirerande chiligurun du är!

Anette med bloggen Daylily - Potager för att hon sporrar mig att göra nya, härliga projekt, även om jag varken har tid eller ork! 

Fia med bloggen En trädgårdsälskares betraktelser - en trädgårdsmästarkollega som jag mest umgåtts med via cyberspace och inspirerar mig mycket med sin fina blogg!

Ruben - med Rubens Rabatter - För alla fina bilder och all inspiration jag aldrig kommer på!

Sedan finns det ju en uppsjö av intressanta bloggar jag följer, varav mångqa har fler än 100 följare och jag skulle vilja ge en award till alla som vågar dela med sig på nätet till andra! TACK!

Och ett jättetack igen till Mari, som nominerade mig! Kram!

6 kommentarer:

Fia sa...

Nej men oj, TACK! Jag har aldrig fått någon award innan, skall jag göra samma som dig nu då? Det blir inte lätt att hitta 5 bloggar som jag måste kalla favoriter! Får börja leta på en gång! Tack igen.

Mias Trädgård sa...

Jamen, det är ju du som ska ha tack för att du bloggar så fint! :) Ja, det är meningen att du ska göra detsamma! Det är jättesvårt att välja, men det är ju för att vi andra ska hitta nya favoritbloggar! :) Mia

Kerstin Alvesson sa...

Grattis till utmärkelsen Mia. Jag vill också passa på och tacka för sticklingen. Den kom fram fint och är nu planterad. Nu är det upp till mig och kolla om jag kan få den att gro och sedan överleva. Håll tummarna.

Kram Kerstin

Mias Trädgård sa...

Oh, vad skönt att höra att de kom fram, Kerstin - de klarar sig säkert! Och du var också med i mina tankar när jag skulle ge awards, men man måste ju begränsa sig!!!

Patrik sa...

Tack Mia!

Mias Trädgård sa...

Tack, själv, Patrik! Inspiration är ju till för att delas! :) Mia