tisdag, juli 17, 2012

Galonbröllopsdag :)

Jag och maken firar 19 år som gifta idag... Av någon märklig anledning har 19 år döpts till galonbröllop (upplys mig gärna om varför!)! Det mesta 'galonlika' jag kom att tänka på att jag har hemma (det var några år sedan ungarna kom ur galonstadiet... Ikväll ska de laga middag till oss!) var den fina duken vi fick av svåger och svägerska i helgen när de kom på besök (fast det stämmer ju inte, för den är av vaxad bomull)!
Visst är den fin? (Köpt på Hemtex, om någon blir sugen!)
Och så tycker jag att årets pelargon-nyhet från Rockdala - Patricia Andrea passade så fint till! Första blomman jag släppt fram på sticklingen! Ha en fortsatt härlig vecka! :) Mia

14 kommentarer:

Catrin sa...

Grattis till er båda. Duken var riktigt fin. Brukar inte vilja ha blommor där utan föredrar riktiga i vas. Men den här kan jag tänka mig.

Mias Trädgård sa...

Tack, vännen! Kram /Mia

Tant Otteskrufv sa...

Grattis till er båda!Galonbröllop verkar ju passande i den här väderleken :)

Mias Trädgård sa...

:):):) 'Tanten'! :) Du är ju så rolig och så kul att jag fick ett ansikte på dig på Nordiska!!! Tack för gratulationen! Ja, visst regnar det mer än önskat även här nu, kanske? Lovar att titta in hos dig imorgon! :) Mia

Anonym sa...

Galonbröllop? Låter nästan lite kinky, om det nu inte handlar om sådan där gammal sprucken galon som det är i bilklädslar förstås. Då är det bara mysigt och luktar gott.

Hoppas ni har haft en mysig bröllopsdag oavsett vad! Jag och min man är hopplöst dåliga båda två på att komma ihåg den. I fjol hade vi tur. Vi bestämde oss för att gå ut och äta en kväll och kom på när vi satt där att "ja, j**ar ja, det är ju vår bröllopsdag idag!" Snacka om tur.

Jag har förresten en award till dig, om du vill ha den. Du har säkert redan fått den någonstans ifrån.

Mias Trädgård sa...

Jamen, eller hur, Helen! Det var lite min tanke med! :):):) Jo, tack vi hade trevligt och fick en härligt tillagad 3-rätters av sönerna! :) Vad du är gullig, ska genast titta in till dig med! :) Mia

Anonym sa...

Vilka duktiga söner du har!

Mias Trädgård sa...

Tack, Helena (förlåt, jag skrev fel namn förut)! :) Den ena börjar på restaurangskola i höst, så intresse finns och den andra får mest hjälpa till, men även han är intresserad! :)

Kerstin Alvesson sa...

Då får jag gratulera er båda, galonbröllop låter ju verkligen fint...... ::))

Ha det gott, Kerstin

Mias Trädgård sa...

Tack, min vän! Jaa, lite märkligt tycker jag valet är, men vore kul att veta varför! Ha det gott på semestern! :) Mia

Lisa sa...

Grattis i efterskott ! Snygg duk men ännu snyggare pelargon, wow !
Tack för din hälsning hos mig, det blir alldeles för lite tid till att blogga på sommaren, men nu ska jag läsa ikapp lite hos dig. Förresten du som är chiliexprätt , vet du vad det beror på när det blir en brun anstrykning i topparna och även karten får som en brun hinna ? Det verkar som de slutar växa också, trist, är det någon sjukdom ? Alla sorter är inte drabbade, men många.
Ha en fortsatt skön sommar
Lisa/Lisas trädgård

Mias Trädgård sa...

Lisa, tack själv! Ja, visst ÄR den fin?!? :) Beror nog lite på hur det ser ut, maila mig gärna ett foto, så lovar jag att hjälpa dig! Det skulle kunna vara brunräta, om de blir mjuka i det bruna med, inte konstigt om de stått för blött, men är llite sortberoende med, vilken sort är drabbad?

Rose Garden Malevik sa...

Grattis Grattis :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Mias Trädgård sa...

Tack, tack, Håkan! :) Jag får lov att titta in och komma med när jag har något speciellt jag vill visa, Ska gå en runda med kameran och se! :) Mia