tisdag, februari 05, 2013

Första omplanteringarna och fler grodder

Nu har de första sådderna av pelargoner blivit omplanterade - den här är en sort som gett upphov till 2 väldigt ljusgröna plantor, ska bli kul att se hur de utvecklas - kan bli väldigt kul - eller hemskt och hamna på komposten - vi får se! :) Mamma heter Venus i vart fall!
Är väldigt nöjd med min självinköpta födelsedagspresent från maken för någon vecka sedan (han var bortrest, men jag fick välja själv, så jag köpte bl a 2 sådana utan värme och en med att komplettera till de jag redan hade!) Nu är jag i både sticklings- och groningstagen och det behövs alltid massor mer huvar än jag tänkt mig! (Bilden ovan och nedan lånat från Willab.) Jag hade egentligen tänkt mig att köpa en sådan här:
Men då jag var och tittade, så såg det så rackligt och ofräscht ut, att jag bestämde mig för att helt enkelt låta bli...
Jag tänkte att om det blir så här (bilden ovan) mögligt hos försäljaren, kanske det blir det än värre hos mig och den såg inte så välsydd ut att den skulle hålla för maskintvätt... Synd, för jag gillade lösningen med värmematta annars, men det kan bli en lös sådan med!
Nåja, nu är en av huvarna full med chilepepparplantor, jag har 5 stora totalt att fylla (och ett tiotal mindre varianter), så det är bara att jobba på, och fortsätta att så...
Ha det gott i veckan! :) Mia

Inga kommentarer: