torsdag, april 17, 2014

GLAD PÅSK!

Önskar er alla en härlig påskhelg med en i mitt tycke riktig påskkaktus!
Ripsalis salicornoides, glasörtskaktus eller 'en drinkares dröm' (efter formen på stam-segmenten, som någon fyndigt nog tyckte liknade ölflaskor)! En epifytisk kaktus från Brasilien.
Just den här växer på min nya arbetsplats - jag har börjat som växtlärare på min gamla skola Säbyholm och deras uppdragsutbildningar, den här växer hos en av kunderna, som jag jobbar hos mest just nu och jag tycker den är väldigt påskig och vacker! Jo, jag har firman kvar med, säsongen är ju igång och man hinner inte alltid blogga, som ni märker...
Ha en skön påskhelg! 

Vi kanske ses på Blåkulla ikväll? 
;) Mia

2 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

Lyckligt hemma igen efter flygturen? Också på mitt jobb står en sådan kaktus. Högt på ett skåp så inget barn får för sig att klappa...Glad påsk! :)

Mias Trädgård sa...

Tack, min vän 'tanten'! :) Vad trevligt att höra att fler har den, har inte råkat på den förut! :) Tyckte att jag såg dig i vimlet på blåkulla igår, men det kanske var fel? Jo, jag är hemma nu! Ha det gott så länge! :) Mia