måndag, maj 19, 2014

Igår var jag i Enköping - hos Plantson

Lobularia maritima - strandkrassing.
 En av mina gulliga kollegor har startat upp plantbutiken Plantson i Enköping!
 Den ligger mitt i smeten - på Hamngatan i Hamnmagasinet - vilket toppenläge!
Igår var det varmt och de fick vattna hela tiden!
Men, vilket sortiment på den lilla ytan - och himla fiffigt och snyggt uppställt med enkla medel!
Ett sån´t här bord vill jag också ha, Catherine! Var hittade du det?
Massor med fina pellisar med!
Petunia x hybrida Surfinia-serien - surfinia.
Stort lycka till med er fina butik, Catherine och Michelle! Jag kommer tillbaks en annan dag!
:) Mia

8 kommentarer:

lavendia sa...

Enköping är ju känt för att vara en fin stad med mycket planteringar. Själv har jag dock aldrig varit där. Hoppas också att det går bra för dina kompisar med butiken. Det hoppas jag för alla som startar butiker.

Mias Trädgård sa...

Japp, de har superfina planteringar, du borde åka dit ngn gång! :) Ska blogga om Drömparken igen när jag hinner. Allt gott! :) Mia

Ruben sa...

Det verkar vara en fin butik och det är alltid trevligt vid hamnmagasinen.

Ha det gott!
/Ruben

Rost och rädisor sa...

Ser ju hur mysigt ut som helst! Jag vill också ha det där bordet, kan vara användbart till mycket.
Bara att önska dom lycka till med verksamheten!
Anette

Mias Trädgård sa...

Tack, Ruben! :) Jaa, det är jättefint där - både i butiken och vid hamnmagasinet! Ha det gott du med! :) Mia

Mias Trädgård sa...

Tack, Anette! Ja, precis så tänkte jag! Ska fråga var det kommer ifrån! Ja, jag önskar dem all lycka! Ha det gott du med! :) Mia

nova sa...

Hej Mia! Hoppas allt är bra med dig.
Jag slutade jobba med trädgård efter sommaren och gicl tillbaka till mitt gamla jobb på Coop. Får se om jag tar upp trädgård igen vid senare tillfälle :-)
Lägg gärna till mig på fb om du har, Nova Susanne.
Kram

Mias Trädgård sa...

Hej, min super-gulliga kollega (för det är du ju numera, även om du inte jobbar i branschen för tillfället)! :) Så kul att höra ifrån dig! Bra att du testade på i vart fall, hoppas se dig i vår bransch snart igen (om inte annat kan du ju säga till chefen att du skulle kunna vara chef på trädgårdsavdelningen nästa säsong - hojta om du behöver referenser! Du är så duktig! Har tyvärr inte Facebook, men släng gärna iväg ett mail på info(att)miastradgard.se, så lovar jag att svara! :) Massor med kramar och allt gott, oavsett vad du jobbar med! /Mia